Uppsägning av avtal automatisk brandlarmsanläggning
Den här tjänsten kräver inloggningVälkommen till e-tjänsten för uppsägning av avtal för automatiska brandlarmsanläggningar.
I den här tjänsten kommer du att guidas genom de olika stegen. En del frågor är obligatoriska (*) och dessa behöver du besvara för att komma vidare i tjänsten. Du kan när som helst logga in med bankID och spara uppsägningsförfrågan som du därefter finner under fliken Mina Sidor. Observera att du måste signerat och skickat in för att räddningstjänsten ska se ditt ärende.
I e-tjänsten kan du välja att hämta företagets uppgifter från Bolagsverket, SCB och Skatteverket, så att du slipper fylla i dem. Läs mer på sidan Så här hämtas företagsuppgifter. Om du inte är juridiskt korrekt person att företräda företaget kan den juridiska personen dela ut en digital fullmakt. Det gör personen på minaombud.se.
Observera att vissa automatiska brandlarm ej får kopplas bort beroende på bland annat att de är en myndighetsanläggning. Uppsägningstiden är 3 månader. Om avtal sägs upp efter den sista september betalas nästkommande årsavgift.
Vid byte av ägare ska den nya ägaren teckna ett nytt avtal med räddningstjänsten. E-tjänst Avtal gällande automatbrandlarmsanläggning.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- Fastighetsbeteckning
- E-postadress
- Personnummer
- Telefonnummer
- Mobilnummer
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
- Avtal ska kunna fullgöras med den registrerade
Lagringstid
- För evigt
Läs mer om behandling av personuppgifter under Personuppgifter i menyn ovan.
Lämna klagomål på personuppgiftshanteringKlagomål rörande personuppgiftshanteringen i e-tjänsten kan lämnas till tillsyndmyndigheten, Integritetsskyddsmyndigheten. Besök Integritetsskyddsmyndighetens hemsida (www.imy.se/vagledningar/for-dig-som-privatperson/klagomal/) för mer information om hur du lämnar klagomål.
Personuppgiftsansvarig
Direktionen Räddningstjänsten Väst
rvast@rvast.se
Räddningstjänsten Väst
rvast@rvast.se
+46102193000
Följande behövs för e-tjänsten
- Avtalsnummer
- Anläggningsnummer
- Nya ägarens uppgifter
- Så här skaffar du e-legitimation